STRONG
Az Alpha Strong egy nagy sebességű görgős ajtó modell intenzív használathoz. Az ajtó panelek rendkívül tartós poliészterrel megerősített PVC-ből készültek. Az ajtó minden aspektusa robusztus kialakítású és jól megtervezett ennek köszönhetően energiatakarékos és jól szigetelt. Általános ipari és kereskedelmi használatra lett tervezve. A bevált technológia garantálja sok éves problémamentes működést.
Speciális jellemzők:
– robusztus acél oldalsó vezetősínek kefetömítésekkel
– a szekciók alumínium merevítő/csuklós profilokkal vannak egymáshoz csatlakoztatva
– alumínium alsó gerenda gumi padlótömítéssel
– megerősített konzolok a nagyobb szélterhelési ellenállás érdekében
Opciók:
– FlexEdge alsó gerendával is rendelhető
– minden építőelem rendelhető rozsdamentes acélból
– görgő takaró acélból, rozsdamentes acélból vagy műanyagból
– műanyag burkolat a hajtás felett
– ablakok rendelhetőek átlátszó műanyagból vagy szúnyoghálóból
– 1003 sárga
– 2009 narancs
– 3020 piros
– 5005 kék
– 7024 sötétszürke
– 7038 világosszürke
– 9003 fehér
– 9004 fekete
Sínrendszerek
Az Alpha sínrendszere moduláris felépítésű, és az alkotóelemei nagyrészt előszerelt állapotban érkeznek. A tanúsított minőség és tartósság a sínrendszer és a rugóegység fejlesztésénél és összeszerelésénél a középpontban áll.
Mozgatórugók
A masszív rugók a motor beindítása után azonnal biztosítják a kapumozgást. A rugó nagysága a kapu méretétől és felépítésétől függ.
Padlólemez
A padlólemez biztosítja a vezetősín ideális rögzítését a padlóhoz és a tartóprofil segítségével be lehet állítani a sínek közti ideális osztást.
M8 csavarok
A vezetősínek összekötésére mindig M8-as csavarokat használunk, ami kombinálva a gondosan előkészített és előszerelt elemekkel nagymértékben csökkenti a beszerelés idejét.
A drótkötél
A vezetősín moduláris konstrukciójának köszönhetően biztosítani tudjuk a drótkötél ideális pozícióját, így biztosítva a biztonságos és megfelelő működést.
Biztonsági sín
A vezetősín mindkét oldalán levő behajtás biztosítja, hogy a görgők ne hagyják el a pályájukat. A bitonságot fokozza, hogy a drótkötél el van zárva a sín szerkezetében.
Gumitömítéssel van ellátva, ami biztosítja az ideális szigetelést és minimálisra csökkenti az energiaveszteséget.
Padlótömítés
Az optimális padlószigeteléshez az Alpha ajakkal ellátott gumi zárótömítést alkalmaz. Ez, a betonba ágyazott L-profillal együtt minimálisra csökkenti a vízbeszivárgás esélyét.
Görgőtartó pánt
Az Alpha 5 m kapuig egyszerű, 5 m-nél szélesebb kapukhoz dupla görgőtartó pántot használ. A pántok robusztus kialakításúak és tökéletes felfüggesztést biztosítanak.
Standard saroktok
A kapu és a függőleges sín között elhelyezkedő standard saroktok biztosítja a kapu oldala és az épület között a stabil és megfelelő tömítést.
Erősített saroktok
Az erősített saroktokot sötét színű kapuknál alkalmazzuk, amelyek a napsugárzás okozta hő hatására kitágulhatnak és deformálódhatnak.
Vezérlés
Vezérlési lehetőségek
Az Alpha többféle megoldást kínál a szekcionált kapuk mozgatására. Ritkán használt kapuknál a kézi mozgatást ajánljuk. Gyakori használat esetén impulzusvezérelt elektromos mozgatás ajánlott ott, ahol azt a magasabb forgalom megköveteli. Bármilyen kapukonfigurációt is választ, nekünk van megoldásunk a mozgatására. Az összes általunk forgalmazott motor megfelel az európai követelményeknek és szabványoknak (EN-13241-1).
Kézi működtetés – húzókötéllel
Amennyiben a kapu nem nagyobb 16 m²-nél és ritkán használják, ideális választás lehet a húzóköteles kézi működtetés. Ez a megoldás fizikailag megterhelő (arány 1:1) és a nem megfelelő nyitás-zárás sérülést okozhat.
Kézi működtetés –
láncos lehúzó, áttétellel
A láncos lehúzóval történő mozgatás könnyebb a húzóköteles megoldásnál (arány 1:4), de fizikailag ez a rendszer is megterhelő lehet. Ez a megoldás 30 m²-ig ajánlott és a kapu a felső helyzetében rögzíthető.
Elektromos működtetés – nyomógombos vezérlés
Ez a rendszer ritkán használ kapuk esetén javasolt. A nyitáshoz elég megnyomni egy gombot. Zárásnál viszont folyamatosan nyomva kell tartani, így elkerülhetők a veszélyhelyzetek.
Elektromos működtetés – impulzusvezérlés
Gyakran használt kapuk esetén ajánljuk. A kapu a végállásokig nyit/zár, nem szükséges a nyomógombot folyamatosan nyomva tartani. Az impulzusvezérlés feltétele az alsó szigetelőprofilba integrált nyomásérzékelő.
Távvezérelt impulzusvezérlés
Ezzel a rendszerrel időt takarít meg, hiszen pl. a targonca vezetője a járműről is nyithatja / zárhatja a kaput. A fokozott biztonság érdekében az így vezérelt kaput fotocellával is el kell látni.
Impulzusvezérlés frekvenciaváltó motorral
Nagy forgalmú helyekre ajánlott, mert a rendszer még gyorsabb nyitást/zárást tesz lehetővé. A kapu sebességét elektronikusan lehet szabályozni, a felszereltséghez tartozik a nyomásérzékelő és a fotocella.
Az Alpha vezérlőegység-kínálata is igen széles. Felszerelhetők a fal belső, vagy külső oldalára, oszlopra, és bárhova, ahova más biztonsági berendezések, kapcsolók, távvezérlők és figyelmeztető fények kerülnek.
Lakattal zárható kapcsoló
A főkapcsoló kikapcsolt állapotban lakattal rögzíthető. Ezzel elkerülhető az illetéktelen használat és a karbantartási munkák is biztonságosan elvégezhető
Kulcsos kapcsoló
A vezérlőegységet kulccsal lehet ki/be kapcsolni, és csak a kulccsal rendelkező illetékes személy használhatja. A kaput csak bekapcsolt állapotban lehet vezérelni.
Kétállású kapcsoló
Ez a kapcsoló a kapu két különböző pozíciójú nyitását teszi lehetővé. Például első gombnyomásra a kapu csak embermagasságig nyílik, második gombnyomásra pedig teljesen.
Meghajtás vésznyitóval
Szabvány szerint valamennyi elektromos meghajtás rendelkezik mechanikus működtetési lehetőséggel. Például áramkimaradás vagy vészhelyzet esetén egy kioldó zsinórral leválaszthatjuk a kaput a motortengelyről és egy lánc segítségével a kaput már könnyen ki tudjuk nyitni.
Meghajtás gyorskioldóval
Kapható gyorskioldóval felszerelt meghajtás is. Ennél a kivitelnél a kioldózsinórral leválasztjuk a kaput a motortengelyről, így az vészhelyzet vagy meghibásodás esetén könnyebben és gyorsabban nyitható kézzel. Természetesen a gyorskioldóval ellátott szekcionált kapuk rugótörés-védelemmel is rendelkeznek.
VL meghajtás
Rugómentes rendszer elektromos meghajtással, tetemes energiamegtakarítással. A rendszer nagyon gyors nyitást/zárást tesz lehetővé, így kiváltja a gyorskapu alkalmazását.
Különösen ajánlott:
– nagy forgalmú kapuknál
– nagyobb méretű kapuknál
Vészleállító kapcsoló
Amennyiben a helyi előírások vagy a nemzetközi jogszabályok kötelezővé teszik az elektromosan vezérelt szekcionális kapuk gyorsleállítóval történő azonnali megállítását, az Alpha lehetővé teszi a vezérlőelem vészleállító kapcsolóval való kiegészítését.
Vezeték nélküli jelátvitel
A biztonsági elemeket a vezérlőegységgel általában spirálvezeték köti össze, ez azonban útban lehet vagy megsérülhet. Ezért az Alpha a kapuit elemmel működő WSD modullal látja el, amely rádiójelek segítségével kommunikál a vezérlőegységgel.
Kulcsos kapcsoló
A kapu vezérelhető önálló kulcsos kapcsoló segítségével. Két modell áll rendelkezésre: a falba épített – új építésű házaknál javasolt -, és a falra szerelhető változat, amelynek a felszerelése nem jár a fal megbontásával.
Nyomógombos kapcsoló
Annak érdekében, hogy a kapu bármikor éjjel-nappal nyitható legyen rendelhető kódos beléptető billentyűzet. Különösen ajánlott nagy forgalmú kapuknál. A megadott kód segítségével lehet a kaput működtetni.
Külső hármas kapcsoló
Mindkét oldalról vezérelt kapuk esetén ajánlott (pl. megfigyelt területek, távolabbi helyről történő irányítás esetén, úm. porta, stb.). Ugyanolyan nyomógombokkal rendelkezik, mint a standard vezérlőegység.
Forgalomirányító és figyelmeztető lámpák
Sérülések és káresemények megelőzése érdekében a kapu mindkét oldalára forgalomirányító és figyelmeztető lámpát lehet felszerelni. A villogó fény veszélyre figyelmeztet és a kapu nyitásakor kapcsol be. A közlekedési lámpa a forgalmat irányítja.
Zsinóros húzókapcsoló
A zsinóros húzókapcsoló segítségével a kapu anélkül nyitható, hogy le kellene szállni a targoncáról. Ideális azokon a helyeken, ahol nem rendelkezik mindenki távirányítóval. A zsinóros húzókapcsolót rendszerint néhány méterrel a kapu elé, vagy mögé, konzolokra szerelik.
Távirányítású vezérlés
Az Alpha standard kínálatába beépíti a vevőegységet az ajtó vezérlőegységébe.
Így a kapurendszer könnyen átalakítható távirányítóval vezérelt rendszerré. Az 1, 2 és 4-csatornás távirányítók akár négy különböző kapu működtetésére is alkalmasak.
Biztonság
A biztonságos működtetés érdekében kapuinkat elektromos és mechanikus biztonsági rendszerekkel láttuk el, melyek segítenek a balesetek és káresemények megelőzésében. Azonban fontos, hogy betartsuk az alapvető előírásokat!
Az Alpha megalkotta az optimális biztonsági rendszert, mely rendelkezik a megfelelő (TÜV NORD) minősítéssel és teljesíti a legszigorúbb előírásokat is.
Rugótörés elleni védelem
Az Európai Unió EN-13241-1 szabványa előírja, hogy a szekcionált kapuk zárása nem történhet ellenőrizetlenül. Ezért a mechanikus működtetésű kapuk olyan biztonsági rendszerrel készülnek, amely rugótörés estén is megakadályozza a kaputábla lezuhanását. Az elektromos kapuknál ez a rendszer nem szükséges, mivel a motor önzáró váltóval rendelkezik.
Zuhanásgátló fék – drótkötélszakadás esetén
A TÜV előírja, hogy a két mozgató drótkötél a kapupanelek súlyának hatszorosát kell elbírnia. Amennyiben a kötelek szakítóereje ennek megfelel, nincs szükség zuhanásgátló fékre, ha azonban ez nem garantálható, akkor a kaput zuhanásgátló fékkel kell felszerelni. A kötélszakadás-gátló beépítéséhez a sín mellett még 50 mm hely szükséges.
Feltolásgátló retesz
A szekcionált kapuk drótköteleken vannak felfüggesztve, ezért könnyedén feltolhatók, amennyiben nincsenek zárva. A biztonsági reteszt éppen ezért kifejezetten kis méretű és könnyű elektromos kapukhoz fejlesztették, megakadályozandó azok nem kívánt kinyitását. A mechanikus kapuk alapfelszereltsége a mechanikus rugós zár, a szereléshez 50 mm hely szükséges a vezetősín mellett.
Kötél meglazulása elleni védelem
Ezt a biztonsági eszközt mindkét tartókötélre felszerelik, és amennyiben a kötél meglazul vagy elszakad, a berendezés automatikusan áramtalanítja és leállítja a motort.
Normál akadályészlelés
Ez a berendezés az adóval és vevővel a kapu alsó gumi tömítőprofiljába van beépítve. A jel megszakadása esetén a kapu megáll és visszanyit. A gumiprofil maximálisan 40 kg. nyomást fejt ki.
Fénysorompó
Ezt az akadályfelismerő rendszert 8 cm-rel a kapu fő záróéle alá szerelik. Amennyiben a fotocella akadályt érzékel, a kapu mozgása leáll és visszanyit, így biztosítva a kapu akadálymentes és biztonságos működtetését.
Reflexiós fotocella
Impulzusvezérlésű motoros kapuk esetén, ahol a személy a kapu működtetésekor nem látja a vezérelt kaput, kötelező eszköz a biztonsági fénysorompó. Két típusa létezik: az egyik változat egy adóból és egy fényvisszaverő prizmából, a másik pedig egy adóból és egy vevőből áll. Mindkét modellnél az adót a vezérlés felőli vezetősínen helyezik el.
Adó-Vevő (folytatás)
A prizmát, illetve a vevőegység pedig az ellenoldali sínre szerelik. Az adó és a prizma /vevő közötti kapcsolat megszakadása esetén a motor jelet kap a kapu mozgásának megállítására és az ellentétes irányú mozgatására. A vevőegységgel ellátott fotocella előnye a fényvisszaverő prizmával szemben az, hogy nem érzékeny a porra és nedvességre.
Személybejáró és mellékajtók
A kapuinkba személybejáró ajtó is beépíthető, ez azonban gyengítheti a kapu szerkezeti stabilitását. Emellett figyelembe kell venni a szélesség, a magasság, a küszöb, és a menekülési útvonalakkal kapcsolatos lehetőségeket és előírásokat. Ezért azt ajánljuk, hogy a személybejáró ajtó a szekcionált kaputól külön, az épület homlokzatába kerüljön beépítésre. Szakembereink segítenek a megfelelő megoldás megtervezésében és kivitelezésében.
Elkülönített személybejáró ajtó és áruszállítási útvonal.
Elkülönített személybejáró ajtó és áruszállítási útvonal, egyazon struktúrában.
Kapuba integrált személybejáró ajtó.
Az elkülönített személybejáró ajtó előnye abban rejlik, hogy teljesen el van választva a személy- és áruforgalom. Ez azt jelenti, hogy a kapu megtartja szerkezeti stabilitását és egyúttal csökken a baleset kockázata. A mellékajtó a kapu mellé, a homlokzatba kerül beépítésre és mivel a kapuval megegyező anyagokból készül, ezért teljes egységet mutat.
A megfelelő ajtó kiválasztása
A mellék személybejáró ajtók DIN szabvány szerint készülnek, lehetnek befelé vagy kifelé, illetve jobbra vagy balra nyílók. Ha az ajtó a vészkijárat szerepét is betölti, kizárólag kifelé nyílhat!
A mellékszemélybejáró ajtók beszerelése
Akárcsak a szekcionált kapu, az ajtó beépítése is a nyílás belső része mögé történik. Ez két előnnyel jár: először is az ajtó könnyen szintbe hozható (esztétikai szempont), másodszor a szélessége 810 mm lesz az 1000 mm-es nyílásban (1000+50- 240=810 mm). Vagyis az ajtó szélessége 60 mm-rel nagyobb, mintha az ajtót a nyílásba installáltuk volna. Amennyiben mégis a nyílásba való szerelést választja, számoljon azzal, hogy az ajtó mérete csak 750 mm lehet ugyanabban az 1000 mm-es nyílásban.
Amennyiben nincs lehetősége az ajtó homlokzatba való beépítésére, integrálhatja a kapuba is. Több lehetőséget kínálunk, közülük mindegyik megfelel a strukturális, esztétikai és biztonsági követelményeknek. Az integrált kapuk ízléses , integrált felfüggesztési rendszerrel rendelkeznek, biztosítva az ajtó megfelelő illeszkedését a kapuba. Három féle küszöbmagassággal rendelhető: 22, 110 és 195 mm.
A személybejáró ajtók színes profiljai
Amennyiben színes szekcionált kaput (ISO vagy ALU) választ integrált személybejáró ajtóval, nem szükségszerű, hogy az ajtó profiljai ugyanolyan színűek legyenek, mint a kapu. Választhat eltérő, hangsúlyosabb színű profilokat az ajtó számára, ez csak az Ön döntésén múlik.
Esztétikus megjelenés
Az Alpha a közelmúltban továbbfejlesztette a személybejáró ajtóinak megjelenését. A beépített zsanéroknak köszönhetően már nincs látható rögzítőelem a külső oldalon és így a szabványos alumínium ajtóprofil tökéletesen belesimul a kapu összképébe.
Beépített ajtókapcsoló
A személybejáró ajtókapcsoló, amely az erősítő csapszeg fogadója alatt helyezkedik el, egy olyan beépített biztonsági eszköz, ami megakadályozza a szekcionált kapu működtetését, ha a személybejáró ajtó nyitva van.
Erősítő csapszeg
Az erősítő csapszegeknek köszönhetően, az ajtó mindig megfelelő pozícióban van a kapu mozgása közben, valamint jobb tömítésről is gondoskodik a kapu és az ajtó között. Az ajtókapcsoló mágneses érzékelője a csapok fogadója alatt helyezkedik el.
Elhelyezés
A személybejáró ajtó a szekcionált kapu stabilitása érdekében nem kerülhet a szélekre. Az ábrán látható, hogy hová lehet, illetve nem lehet a személybejáró ajtót elhelyezni. Személybejáró ajtót max. 6000 mm szélességű kapukba lehet beépíteni.
22 mm-es küszöb
A megbotlásveszély csökkentése érdekében az Alpha Deuren egy olyan 22 mm magasságú küszöböt fejlesztett ki, amely meghatározott körülmények között a menekülőajtokra vonatkozó előírásoknak is megfelel.
22 mm-es küszöb (folytatás)
Az alacsony átjárón akár könnyebb mobil szállítóeszközök is áthaladhatnak.
Amennyiben a tervezett integrált személybejáró ajtó egyben a vészkijárat szerepét is betölti, számtalan követelménynek és előírásnak kell megfeleljen. Az elbírálásnál a következő pontokat kell figyelembe venni: az épületben dolgozók, ill. tartózkodók létszáma, az ajtó szélessége, magassága, a küszöb magassága, zár típusa, az ajtó nyitásának iránya.
Biztonsági (pánik) zár
Az integrált személybejáró ajtókat – amennyiben a vészkijárati szerepet is betölti – biztonsági, ún. pánikzárral kell ellátni. A pánikzárak különböző változatban kaphatók. A pánikzárral ellátott személybejáró ajtók belülről kilinccsel bármikor nyithatók, még akkor is ha a retesz zárva van.
Az Alpha folyamatosan fejleszti a személybejáró ajtóit, hogy minél hatékonyabban integrálhatóak legyenek a kapukba. A biztonság és a mindennapi használhatósság mellett, ugyanúgy hangsúlyt fektetnek a minőségi megjelenésre. A komfortos használathoz hozzátartoznak az olyan megoldások, mint az ajtó leemelés elleni védelem, elektromos biztosítás, pánikrúd és a hárompontos zárszerkezet.
Személybejáró ajtók színes profiljai
A színes ALU/ISO szekcionált kapuk mellett elérhetők a színes integrált személybejáró ajtók is. Az alapkivitelű ajtókat nem színezik, hogy a sötétebb színű kapuknál az ajtó szembetűnőbb legyen. Ha Ön azonban úgy dönt, hogy a kapu és az ajtó ugyanolyan színű legyen, az sem jelent akadályt.
Az Apha 6 különböző zárszerkezettípust kínál. Két standard zárszerkezetet és négy pánikzárat.
Standard zárszerkezetek:
– zárszerkezet mindkét oldalon kilinccsel
– zárszerkezet fix fogantyúval a külső oldalon és kilinccsel a belső oldalon
Pánikzárak:
– pánikzár fix fogantyúval a külső oldalon és kilinccsel a belső oldalon (E-típusú funkció)
– pánikzár mindkét oldalon kilinccsel (B-típusú funkció)
– pánikzár fix fogantyúval a külső oldalon és nyomórúddal a belső oldalon (E-típusú funkció)
– pánikzár kilinccsel a külső oldalon (osztott dióval) és nyomórúddal a belső oldalon (B-típusú funkció)
Pánikzár (E-típus)
Az E-típusú pánikzárral az ajtó belülről bármikor nyitható és zárható egy kulcs segítségével. A zárnyelvet és a reteszt a kilincs lenyomása egyszerre hozza működésbe. A pánikkioldó funkció csak akkor használható, ha nincs kulcs a zárcilinderben. Kívülről a zárnyelvet és a reteszt csak kulcs segítségével lehet működtetni. A működés után a retesz ismét zárt helyzetbe kerül. Ezt a típust csak akkor válassza, ha az ajtó csak vészkijáratként működik. Mindennapi használatra nem alkalmas.
Pánikzár (B-típus)
A B-típusú pánikzár a belső oldalon ugyanúgy működik, mint az E-típusú. Ennél a típusnál azonban kívül egy kilincs található, amely zárható vagy nyitható, így mindennapi használatra is alkalmas.
A zár működése a következő: az ajtó kívülről egy kulcs segítségével bármikor nyitható vagy zárható. A retesz működtetésekor és kulccsal való zárásakor a külső kilincs működésképtelen. A külső kilincs akkor sem működik, ha a pánikfunkciót használjuk és a retesz a zárban van. A pánikfunkció működése után a retesz ismét zárt helyzetbe kerül. A zár akkor működtethető ismét kívülről, ha kulccsal feloldjuk a cilindert.
Zárás három ponton
A fokozott biztonság érdekében az ajtó alsó és felső részébe a gyári mellett két további zárat lehet beszerelni, melyek egy kulccsal zárhatók. Ezek forgógombos zárak, így az ajtó belülről kulcs nélkül nyitható.